Scrum Master

2 dages kursus

På dette Scrum Master certificeringskursus får du en solid forståelse for rollen som Scrum Master. Du lærer, hvordan du arbejder med forandring og bliver fortrolig med det mindset, som er udgangspunktet for Servant Leadership både i dit team og i organisationen.

DKK 11.500,- ekslusive moms.

Scrum Master

Bliv certificeret Scrum Master og øg effektiviteten i dit Scrum Team. På dette todages-kursus opnår du en solid forståelse for din rolle som Scrum Master og for principperne i Scrum.

I arbejdet som Scrum Master er det både dit ansvar, at proces og samarbejde fungerer optimalt - også når der er mange forventninger og svære prioriteringer. Hos Syndicate har vi derfor designet dette Scrum Master-kursus med afsæt i tre centrale fokusområder:

• Bliv fortrolig med det agile mindset
• Skab klarhed gennem facilitering
• Bliv den bedste coach for dit team

På kurset bliver du fortrolig med det mindset, der er udgangspunktet for Servant Leadership både i dit team og videre ud i organisationen. Samtidig giver vi dig alle de redskaber, du skal bruge for at arbejde med agil forandring.

På kurset gør vi meget ud af at kombinere undervisning og øvelser, så du bliver klar til at facilitere alle events inden for Scrum-frameworket. Vi udfordrer dig på de dilemmaer, du typisk vil møde i din hverdag som Scrum Master, og vi lærer dig, hvordan du bedst støtter dit team ved at agere ud fra deres modenhedsniveau. Det gør vi blandt andet ved at gennemgå relevante metoder og teknikker inden for coaching, og vise, hvordan du bruger dem til at skabe nye resultater sammen med dit team.

Det kan I efter kurset

• Du har en klar forståelse af Scrum-frameworket
• Du kan agere som professionel Scrum Master i et nyt eller eksisterende team
• Du kan arbejde med interessenter om det at arbejde med Scrum i dit team
• Du ved, hvordan I bedst øger effektiviteten i dit Scrum Team

Kurset er til dig, der arbejder med Scrum - enten som Scrum Master eller lignende roller - og som gerne vil blive bedre til at støtte dit team i at arbejde med kontinuerlig feedback og forbedring.

Vi arbejder med afsæt i en generel forståelse af Scrum. Hvad skal til for at starte Scrum op i et team, og hvordan skaber du størst effekt i hverdagen som Scrum Master?

Scrums teori og principper: Scrum er baseret på empirisk procesteori med det formål at styre komplekst arbejde. Du lærer om empirisme, kompleksitet og agilitet inden for de grundlæggende principper i Scrum.

Teams og mennesker: En essentiel del af Scrum er de mennesker, der indgår i dit team. Du får forståelse for selvorganiserende og tværfaglige teams, hvordan de fungerer og hvad du som Scrum Master kan gøre for at understøtte dem.

Produktleverancer med Scrum: Du lærer, hvordan du støtter dit Scrum Team i arbejdet med jeres Product Backlog, hvordan I planlægger med Scrum og hvordan du enabler teamet til at levere kontinuerligt - Sprint efter Sprint.

Rollen som Scrum Master: Som Scrum Master skal du hjælpe teamet og organisationen med at forstå Scrum og bruge det rigtigt. Derfor arbejder vi indgående med, hvordan du agerer som Scrum Master i hverdagen i forskellige situationer og udfordringer.

På kurset underviser vi med afsæt i principper fra Training from the Back of the Room. Forvent derfor et minimum af slides, mange flips, handouts og konkret teamsamarbejde på en gennemgående case. Der bliver selvfølgelig også tid og plads til dialog og Q&A.

Test og certificering

Efter kurset får du mulighed for at gennemføre Scrum.org’s certificeringsprøve: Professional Scrum Master I.

Din underviser på kurset

Claus Vagner Pedersen brænder for at udvikle mennesker. Med afsæt i det agile har Claus igennem de seneste 14 år arbejdet med teams, afdelinger og virksomheder for at skabe fokus på kunder og værdiskabelse.

Claus er og har været med til at drive flere store agile transformationer i Danmark. Han brænder for at skabe resultater, og for at skabe en bevægelse imod kontinuerlig forbedring for sine kursister gennem undervisning, coaching og mentoring.

Certificeringer: Agile Team Coach, Agile Team Facilitator, Agile Leadership, PSM I+II, Graphic Facilitator, Coaching Agile Transitions, Coaching Agile Enterprises

Kurset afholdes d. 4-5 oktober på Heidesvej 3a, 8270 Højbjerg.

Tak for din tilmelding til kurset. Vi glæder os til at se dig.
Vi vender tilbage med praktisk info i god tid inden kursusstart.

Camilla og resten af Syndicate U-teamet
Der er grus i maskineriet - prøv at tilmelde dig igen.